حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تحریم انتخابات با منطق اصلاح طلبی سازگار نیست، گفت: اصلاح طلب روشی جزو گفت‌وگو و مشارکت در یک فرآیند دموکراتیک را نمی‌شناسد و ملاک و معیارش قانون است؛ بنابراین پیش بینی من مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات پیشرو است؛ زیرا تغییر به جز از مسیر قانون با منطق اصلاح طلبی مغایرت دارد.

 

وی با بیان این که گروه‌های معتقد به قانون به دنبال حضور و مشارکت گسترده مردم در انتحابات هستند، اضافه کرد: اجرای قانون کف خواسته مردم است و اصلاح طلبان هم به عنوان صدای مردم این خواسته را مطرح می‌کنند. دوستانی  هم که گاهی بحث مشارکت مشروط را مطروح می‌کنند بیشتر به نتیجه انتخابات توجه دارند و براساس تجربه گذشته می‌گویند در انتخابات شرکت کردیم و بسیاری از خواسته‌های ما محقق نشده است؛ این ادعا نیازمند بررسی علمی و کارشناسی است.

 

این عضو فراکسیون امید مجلس با طرح این سوال که از انتخابات مجلس دهم و انتخابات دو دوره ریاست جمهوری گذشته چه توقعی داشتم و چه میزان از تعوقات برآورده شده، یادآور شد: اگر کسی انتظار داشت با انتخاب آقای روحانی تغییرات اساسی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد شود و سقف انتظارات اصلاح طلبانه محقق شود تبعا این انتظار دقیقی نیست و با واقعیت منطبق نیست. ما از حمایت آقای روحانی و ائتلاف سال ۹۴ مجلس دهم کف مطالبات اصلاح طلبانه را دنبال می‌کردیم؛ می‌خواستیم کشور از افراطی گری فاصله بگیرد و به اعتدال و آرامش و واقع گری نزدیک شود. باید ببینیم در رسیدن به این اهداف چقدر موفق بوده‌ایم.

 

مازنی ادامه داد: اگر بگویم برای انتخابات آینده باید از این کف فراتر برویم و در وضع فعلی متوقف نشویم می‌تواند منطقی باشد اما باید شرایط داخلی، بین المللی و ظرفیت جامعه و جریانات سیاسی را لحاظ کنیم؛ به هر حال این بحث‌ها باید جریان داشته باشد و کسی را نباید به دلیل اظهارنظر طرد و نفی کنیم. من معتقدم اشتباه است کسی از عدم مشارکت در انتخابات حرف بزند، اما نباید این را کفر و ضد انقلابی بدانیم؛ بلکه باید به حرفش گوش کنیم و گوش‌ها را برای شنیدن آماده کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: مجموعه ارکان‌ نظام، نیروهای مسلح، احزاب، شخصیت‌ها و چهره‌های تاثیرگذار هم اصل را بر این قرار بدهند که صداها را بشنوند و پیش داوری نکنند و کسی را متهم نکنند. همه حق دارند نظراتشان را مطرح کند و رسانه ملی، روزنامه‌ها و فضای مجازی باید این شرایط را فراهم کنند که نظرات مختلف مطرح شود؛ آن وقت مردم در فضای منطقی حضور پرشوری خواهند داشت و آن چه را خیر و صلاح مملکت است رقم می‌زنند.