هشدارهای FDA در مورد استفاده از لیزر  تنگی واژن برای جوانسازی واژن
توسط ویراستاران

FDA به پزشکان هشدار داده است که نباید از رادیو فرکانس یا دستگاه های لیزر برای به اصطلاح "جوان سازی واژن" ، روش های زیبایی واژن یا علائم یائسگی ، بی اختیاری ادرار یا عملکرد جنسی استفاده کنند.

دستگاه های مبتنی بر انرژی برای این نشانه ها بی خطر یا مؤثر به اثبات نرسیده اند ، و عوارض جانبی و عوارض جانبی جدی از جمله سوختگی واژن ، زخم ، درد در هنگام رابطه جنسی و درد مکرر یا مزمن ممکن است. (از جمله سایر نشانه ها ، این دستگاه ها برای درمان بافت سرطانی سرویکس و زگیل تناسلی پاک شده اند.)

دکتر اندرو کاونیتز ، سردبیر مجله زنان NeJM Watch Watch Health ، اظهار داشت: "لیزر واژن به طرز تهاجمی به زنان یائسگی مبتلا به آتروفی دستگاه تناسلی علامت گذاری شده است. هشدار این هفته از FDA اشاره می کند که لیزر واژینال می تواند باعث آسیب شود ؛ تا نتایج آزمایشات به خوبی کنترل شده در دسترس است ، من همچنان به بیماران لیزر واژن توصیه نمی کنم. "

روشهای جوان سازی عمل تنگ کردن واژن برای بهبود ظاهر زیبایی و / یا عملکرد دستگاه تناسلی زن طراحی شده است. محبوبیت این تکنیک ها همچنان افزایش می یابد زیرا تعداد بیشتری از بیماران به دنبال معکوس کردن اثرات پیری ، فرزندآوری ، و یا تغییرات هورمونی هستند. استراتژی های جدیدتر روی دستگاه های لیزر و رادیو فرکانس (RF) متمرکز شده اند که گزینه های غیرتهاجمی برای درمان را ارائه داده اند. در این مقاله ، داده های ایمنی و کارآیی در پشت این روش ها را مرور می کنیم.

جوان سازی واژن گروهی از مراحل را شامل می شود که آناتومی واژن را برای بهبود کیهان یا دستیابی به روابط جنسی لذت بخش تر تغییر می دهد. روشهای واژینال بیرونی به عنوان مواردی که در دستگاه تناسلی زن در خارج از داخل واژن انجام می شود ، تعریف شده است که ساختارهای اصلی آن شامل لابیا ماژورا ، مونس پوبیس ، لبیلا مینورا ، هود کلیتوری ، گلنس کلیتوریال و هشتی واژن است. روشهای واژینال داخلی به عنوان مواردی که در داخل واژن انجام می شود ، تعریف می شوند و از داخل واژن تا دهانه رحم امتداد دارند.

شیوع روشهای جوان سازی واژن انتخابی در سالهای اخیر افزایش یافته است ، روندی که ممکن است ناشی از قرار گرفتن در معرض بیشتر از طریق رسانه ها ، از جمله تلویزیون واقعیت و مستهجن باشد. در یک بررسی از ۴۸۲ زن که تحت عمل جراحی لابیاپلاستی قرار گرفته اند ، تقریباً در طی ۲٫۲ سال گذشته تقریباً همه در مورد روشهای جوان سازی گفته شده بودند و ۷۸٪ اطلاعات خود را از طریق رسانه دریافت کرده بودند. ۱ علاوه بر این ، خود تصویر دستگاه تناسلی می تواند تأثیر قابل توجهی در رفتار جنسی زن داشته باشد. و روابط نارضایتی دستگاه تناسلی با کاهش فعالیت های جنسی همراه است ، در حالی که خود تصویر مثبت دستگاه تناسلی با افزایش تمایل جنسی و پریشانی جنسی یا افسردگی کمتر ارتباط دارد.

مربوط
تکنیک های کانتورینگ بدن غیر سازنده را به روز کنید
در حال حاضر ، دو کاربرد اصلی جوان سازی واژن غیر تهاجمی ، سستی واژن و سندرم دستگاه تناسلی یائسگی یائسگی (GSM) است. سستی واژن در زنان یائسه یا یائسگی رخ می دهد و در اثر پیری ، فرزندآوری یا عدم تعادل هورمونی ایجاد می شود. این عوامل می توانند منجر به کاهش اصطکاک در مهبل در حین مقاربت شوند که به نوبه خود می تواند باعث کاهش لذت جنسی شود. سندرم تناسلی یائسگی یائسگی ، که قبلاً به عنوان آتروفی ولوواژینال شناخته می شد ، شامل دستگاه تناسلی (به عنوان مثال ، خشکی ، سوزش ، سوزش) ، جنسی (مثلاً عدم روانکاری ، ناراحتی یا درد ، عملکرد مختل) و ادرار (مثلاً فوریت ، دیسوریا ، تکرر ادرار) عفونت دستگاه) علائم یائسگی ۴

روشهای غیر تهاجمی به منظور اعمال انرژی انعطاف پذیر یا غیرتحریک کننده در مخاط واژن برای سفت کردن واژن فوقانی ملین انجام شده است ، همچنین به عنوان واژن گسترده شناخته می شود .۵ واژن گسترده به عنوان یک قطر واژن گسترده تر تعریف شده است که در عملکرد و احساسات جنسی تداخل دارد. احساس جنسی همچنین ممکن است ناشی از فیبروز یا زخم شدن مخاط واژن بعد از جراحی قبلی واژینال ، اپیزوتومی یا پارگی در هنگام زایمان باشد .۷ هدف از روشهای جوان سازی برای درمان مخاط واژن ایجاد نیرو های اصطکاک است که ممکن است منجر به افزایش احساس جنسی شود. ۸ اگرچه گزارش های زیادی در مورد افزایش رضایت جنسی بعد از کاهش قطر واژن وجود دارد ، اما هنوز رابطه مستقیمی بین لذت جنسی و سستی واژن برقرار نشده است .۸٫۹ در حال حاضر ، هیچ اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) وجود ندارد – دستگاههای مبتنی بر انرژی تأیید شده برای درمان بی اختیاری ادرار یا عملکرد جنسی ، و FDA اخیراً با هشدار بیماران نسبت به علائم بیماری صادر کرده است عدم اجاره مقررات ایمنی و کارآیی.۱۰

در این مقاله اطلاعات ایمنی و کارآیی در پشت لیزرها و دستگاههای پرتودرمانی (RF) مورد استفاده در روشهای جوانسازی واژن غیر تهاجمی را مرور می کنیم.

http://jarahanbartar.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%88%D8%A7%DA%98%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84/Details.aspx?Shenase=1074