کرم موضعی تستوسترون (که در واقع بیشتر شبیه ژل است) برای معالجه مردانی که بدنشان تستوسترون طبیعی کافی ندارد ، که به آن هیپوگنادیسم گفته می شود ، استفاده می شود. تستوسترون هورمونی است که باعث رشد و نمو اندامهای جنسی مردان می شود و خصوصیات جنسی ثانویه آنها مانند صدای ضخیم ، توده عضلانی و بدن نسبتاً پر مو را حفظ می کند. کرم / ژل تستوسترون فقط از طریق نسخه پزشک در دسترس است و در صورت استفاده از آن باید اقدامات احتیاطی انجام شود.

 

استفاده از کرم تستوسترون :

 

خواص کرم تستوسترون, طرز استفاده ژل یا کرم تستوسترونکرم موضعی تستوسترون برای معالجه مردانی که بدنشان تستوسترون طبیعی کافی ندارد

 

هنگامی که توسط پزشک معالج خود (از طریق آزمایش خون) مشخص شد که بدن شما تستوسترون کمتری از آنچه که باید تولید کند ، با پزشک خود صحبت کنید که کدام محصول برای وضعیت شما مناسب است . آندروژل و Fortesta هر دو در بسته های جداگانه و پمپ های چند دوز موجود هستند.  Vogelxo به صورت بسته های جداگانه ، پمپ های چند دوز و لوله در دسترس است.

اگر برای اولین بار از پمپ استفاده می کنید ، قبل از اندازه گیری اولین دوز خود آن بر روی سینک نگه دارید و پمپ آن را حداقل تا سه بار برای پمپ های Androgel و Vogelxo یا هشت بار برای پمپ Fortesta فشار دهید.

بسته های جداگانه (Androgel ، Fortesta و Vogelxo) برای استفاده راحت تر هستند زیرا از قبل تقسیم بندی شده و دسترسی به آنها آسان است – فقط باید بسته را باز کنید.

 

خواص کرم تستوسترون, طرز استفاده ژل یا کرم تستوسترون تستوسترون هورمونی است که باعث رشد و نمو اندامهای جنسی مردان می شود

 

دوز صحیح را اندازه گیری کنید. پس از پمپاژ ژل ، کف دست خود را زیر پمپ قرار دهید و طبق توصیه پزشک ، تعداد دفعات توصیه شده را فشار دهید. قدرت ژل و تعداد پمپ های مورد نیاز بستگی به سطح تستوسترون شما دارد .

AndroGel در دو قدرت دوز دارویی وجود دارد: غلظت ۱٪ و ۱٫۶۲٪. هر دو روی پوست اعمال می شوند اما در مقادیر مختلفی وجود دارند.

دوز شروع توصیه شده Androgel %1 پنجاه میلی گرم است که یک بار در روز بر روی پوست شما اعمال می شود.

اگر از بسته های فویل جداگانه استفاده می کنید ، امتداد بسته را سوراخ کنید و کل محتویات را یا به کف دست خود فشار دهید یا مستقیماً روی پوست خود بکشید ، جایی که پزشک توصیه کرده است آن را استفاده کند.

 

خواص کرم تستوسترون, طرز استفاده ژل یا کرم تستوسترونژل تستوسترون هرگز روی بیضه ها یا آلت تناسلی مرد اعمال نمی شود

 

کرم / ژل تستوسترون را روی پوست تمیز و خشک در جایی روی شانه ها ، بازوها یا شکم (معده) خود بمالید – مگر اینکه پزشک شما مکان دیگری را توصیه کند. غلظت قوی تر Androgel (۱٫۶۲٪) معمولاً فقط روی شانه ها و بازوها اعمال می شود. به طور کلی ، کرم / ژل روی مناطقی اعمال می شود که به راحتی می توانند لباس ها را بپوشانند تا از تماس کودکان ، زنان و حیوانات خانگی جلوگیری شود.

ژل / کرم فورستا به طور معمول روی پوست جلوی یا داخلی ران ها اعمال می شود.

در مقابل ، ژل / کرم Vogelxo فقط روی شانه ها یا بازوها اعمال می شود ، اما نه شکم یا معده.

کرم / ژل تستوسترون هرگز روی بیضه ها یا آلت تناسلی مرد اعمال نمی شود. آن را روی پوستهایی که دارای بریدگی یا خراشیدن هستند استفاده نکنید.

 

خواص کرم تستوسترون, طرز استفاده ژل یا کرم تستوسترونتستوسترون برای آقایان مفید است،اما می تواند تعادل هورمون را در کودکان و زنان مختل کند

 

دست ها را قبل و بعد از استفاده بشویید. به محض اینکه استفاده از کرم / ژل تستوسترون را روی پوست تمیز و خشک خود استفاده کردید ، مهم است که دست های خود را با آب گرم و صابون بلافاصله پس از آن بشویید. خطر احتمالی انتقال مقداری از این هورمون به کودک ، زن یا حیوان خانگی قبل از جذب کامل آن در پوست دستان شماست.

اگرچه تستوسترون برای آقایان مفید است (در دوزهای مناسب) ، اما می تواند تعادل هورمون را در کودکان ، زنان و حیوانات خانگی مانند سگ و گربه مختل کند.

بلافاصله پس از استفاده از کرم / ژل تستوسترون ، کسی را لمس نکنید. قبل از انجام هر کار دیگری ، دستان خود را تمیز بشویید و خشک کنید.

 

خواص کرم تستوسترون, طرز استفاده ژل یا کرم تستوستروننحوه استفاده از کرم تستوسترون

 

قسمتی را که کرم را مالیده اید با لباس بپوشانید. پس از شستن و خشک کردن دستان ، زمان آن است که لباس های خود را بپوشید تا بتوانید آن قسمت را بپوشانید. انجام این کار بیشتر از هر چیز دیگری برای محافظت از دیگران است. اجازه دهید حداقل ۱۰ دقیقه کرم / ژل تستوسترون قبل از پوشیدن پیراهن یا شلوار به پوست شما جذب شود.

بسته به سلامتی و هیدراتاسیون پوست شما ، ممکن است جذب ژل کمتر از ۱۰ دقیقه طول بکشد ، یا ممکن است تا ۲۰ دقیقه طول بکشد.

بهتر است لباسهای پنبه ای استفاده کنید که ژل تستوسترون پس از پوشیدن لباس بتواند همچنان به پوست شما جذب شود.

 

خواص کرم تستوسترون, طرز استفاده ژل یا کرم تستوسترون توصیه می شود حداقل دو ساعت پس از استفاده از ژل تستوسترون پوست خود را خیس نکنید

 

حداقل دو ساعت یا بیشتر دوش نگیرید. توصیه می شود حداقل دو ساعت پس از استفاده از ژل تستوسترون ، پوست خود را خیس نکنید. به طور خاص ، اگر از AndroGel 1.62٪ ، Fortesta یا Vogelxo استفاده می کنید حداقل دو ساعت صبر کنید امادر صورت استفاده از ۱٪ AndroGel بهتر است تا ۵ ساعت صبر کنید.

اگر فشار زیاد باعث ایجاد عرق زیاد می شود، باید چند ساعت پس از استفاده از ژل تستوسترون از ورزش های سنگین خودداری کنید.

اگرچه ممکن است ژل / کرم به نظر برسد که پس از گذشت ۱۰ دقیقه کاملاً در پوست شما جذب شود ، اما در واقع مدت زمان بیشتری طول می کشد تا به همه لایه های پوست شما نفوذ کرده و به جریان خون شما برسد.

 

اقدامات احتیاطی با کرم تستوسترون

 

خواص کرم تستوسترون, طرز استفاده ژل یا کرم تستوستروناستفاده از ژل تستوسترون روزانه سه تا شش ماه طول می کشد تا سطح هورمون طبیعی شود

 

در فواصل منظم به پزشک مراجعه کنید. مهم است که به طور منظم ویزیت خود را با پزشک انجام دهید تا بتوانند پیشرفت شما را بررسی کنند ، نمونه خون بگیرند و ببینند آیا داروی تستوسترون آنطور که انتظار می رود کار می کند یا خیر. استفاده از ژل تستوسترون روزانه سه تا شش ماه طول می کشد تا سطح هورمون طبیعی شود – بعضی اوقات طولانی تر.

 

علائم و نشانه هایی که ممکن است سطح تستوسترون بسیار پایین باشد شامل موارد زیر است: فعالیت جنسی کم ، مشکل در نعوظ ، ریزش مو ، کمبود انرژی ، از دست دادن حجم عضلات ، افزایش چربی بدن و تغییر خلق و خوی (افسردگی).

از ژل/کرم تستوسترون نباید استفاده شود تا علائم تستوسترون پایین در مردانی که به دلیل پیری طبیعی تستوسترون کم دارند.

 

خواص کرم تستوسترون, طرز استفاده ژل یا کرم تستوسترونتستوسترون درمانی ممکن است باعث نقایص جنین در زنان باردار شود

 

آن را از زنان و کودکان دور نگه دارید. اگرچه داروهای تستوسترون می تواند باعث بهبود چشمگیر سلامتی در مردانی شود که از حد طبیعی پایین هستند ، اما این هورمون می تواند برای زنان و کودکان مضر باشد. برای خانمها ، می تواند عدم تعادل هورمونی با استروژن ایجاد کند و خصوصیات جنسی ثانویه مردانگی بیشتری را ایجاد کند – صدای ضخیم ، رشد بیشتر موهای زائد و غیره. برای پسران جوان می تواند باعث بلوغ زودرس شود.

تستوسترون درمانی ممکن است باعث نقایص جنین در زنان باردار شود که با دارو در تماس هستند.

در واقع ، مالش مختصر به پوست کسی که به تازگی ژل زده است خطرناک نیست ، اما قرار گرفتن در معرض مکرر تستوسترون می تواند به طور حتم باعث ایجاد مشکلاتی در زنان ، جنین و کودکان و همچنین حیوانات خانگی شود.

کودکان و زنان نیز باید از تماس با لباس های شسته نشده شخصی که از ژل تستوسترون استفاده می کند ، خودداری کنند.

 

خواص کرم تستوسترون, طرز استفاده ژل یا کرم تستوستروناگر به آپنه خواب مبتلا هستید ممکن است با مصرف کرم تستوسترون بدتر شود

 

عوارض جانبی منفی را تشخیص دهید. تستوسترون یک هورمون استروئیدی است و استفاده از آن برای مدت طولانی (در ماه ها یا سال ها) بر روی پوست شما خطر عوارض جانبی منفی را افزایش می دهد. عوارض جانبی شایع تر شامل خون در ادرار ، مشکل در ادرار و تکرر ادرار است زیرا هورمون درمانی می تواند بر روی غده پروستات در مردان تأثیر بگذارد. عوارض جانبی قابل توجه را فوراً به پزشک گزارش دهید.

 

سایر عوارض جانبی نسبتاً شایع عبارتند از: تورم در اطراف بدن (صورت ، دست ، پا) ، آکنه بر روی صورت و پشت ، تاری دید ، احساس سرگیجه ، صورت قرمز، سردرد ، رفتار پرخاشگرانه ، تعریق ، ریزش مو و ضربان قلب تند. اگر به آپنه خواب مبتلا هستید ممکن است بدتر شود و ممکن است لازم باشد در مورد درمان با دستگاه کمک تنفسی با پزشک خود صحبت کنید.

 

همچنین مردانی که از کرم تستوسترون استفاده می کنند به دلیل افزایش تعداد گلبول های قرمز که ناشی از تستوسترون است ، در معرض خطر ترومبوز وریدهای عمیق و آمبولی ریوی هستند.

مصرف داروی تستوسترون به طور معمول باعث می شود بیضه های شما به دلیل آتروفی کوچکتر شوند.

از طرف دیگر ، ژل درمانی با تستوسترون می تواند آلت تناسلی مرد را در مردان و کلیتوریس را در زنان بزرگ کند.