آنتی اسکالانت یکی از معروف ترین رسوب زداها در سیستمهای تصفیه آب اسمز معکوس میباشد. اسمز معكوس یکی از پرکاربرد ترین روشهاییست که برای شیرین کردن آب شور دریا و همینطور تصفیه پساب های صنعتی استفاده میشود.

آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت یکی از رسوب زداهای معروف ممبران اسمز معکوس و آب شیرین کن میباشد. آنتی اسکالانت با رفع گرفتگی ها توسط نمکهای موجود در آب ، باعث افزایش عمر مفید سیستم میشود.

روزنه های غشاء دستگاه های تصفیه آب ، به دلیل وجود نمکهای موجود در آب دچار رسوب و گرفتگی میشوند. رسوبهایی که معمولا در غشاء سیستم های اسمز معکوس دردسرساز می شوند از جنس:

  • سولفات استرونیوم
  • سولفات باریم
  • کربنات کلسیم
  • سیلیکا
  • فلوراید کلسیم

که جهت جلوگیری از رسوب این نمکها به آب ورودی سیستم های اسمز معکوس محلول آنتی اسکالانت اضافه میشود تا عمر مفید فیلترهای مصرفی دستگاه را افزایش دهد.

فروش آنتی اسکالانت

خرید و استعلام قیمت فروش آنتی اسکالانت

معایب فروش آنتی اسکالانت بی کیفیت

به طور کل تزریق آنتی اسکالانت بی کیفیت در ممبران منجر به کاهش عمر آن میشود:

  • افزایش نمکهای محلول در آب خروجی ممبران
  • کاهش ظرفیت تولید ممبران
  • افزایش مصرف برق سیستم
  • افزایش فشار بر پمپ و کاهش عمر مفید پمپ

 

میزان مصرف آنتی اسکالانت

میزان عملکرد و مصرف آنتی اسکالانت به کیفیت آب ورودی به ممبران اسمز معکوس و نرم افزار شرکت سازنده بستگی دارد ، که توسط شرکت سازنده آزمایش و محاسبه میشود و در اختیار خریداران قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید: مواد شیمیایی ضد رسوب در برج خنک کننده

اسمز معکوس چیست ؟

اسمز معکوس تکنیکی میباشد که در آن آب بوسیله ی نیروی پمپ از یک نوع فیلتر (یک غشاء نیمه‌تراوا) عبور داده میشود. بدین وسیله ناخالصی های آب از جمله نمکهای محلول در آن حذف میشود. فرایند اسمز معکوس Reverse Osmosis از جمله پرکاربردترین روشها برای تصفیه پسابهای صنعتی و شیرین سازی آب دریاست.

اسمز چیست ؟

اسمز فرایندیست که در طبیعت رخ میدهد. زمانیکه گیاه آب را از خاک جذب میکند یا کلیه ها آب را از خون جذب می کنند ، فرایند اسمز رخ داده است. دیواره ی سلول ها به طور طبیعی مثل یک فیلتر اجازه عبور مواد غذایی را میدهند ، در حالی که سایر مواد را پس می زنند. اصطلاحا به این دیواره ها غشاء نيمه تراوا میگویند.

غشای نیمه‌تراوا فیلتریست که بصورت گزینشی ، بعضی از اتمها و مولکولها را اجازه عبور میدهد و اجازه عبور به باقی اتمها و مولکولها را نمیدهد.

اسمز یعنی آب خالص یا آب با شوری کمتر به طور طبیعی تمایل دارد که به سمت آب نمک غلیظ حرکت کند. اسمز معکوس فرایندیست که آب از سمت غلیظ تر به سمت رقیق تر حرکت میکند، از آنجا که خلاف روند طبیعت است ، نیروی مورد نیاز به وسیله پمپ تامین میشود.

بیشتر بیشتر بخوانید:  فروش شوینده ممبران